28 Ağustos 2010 Cumartesi

Başbakan GEN kelimesinin farkına varmış...

Malum... 12 Eylül'de yapılacak büyük (!) referanduma çok az bir süre kaldı. Bu sebeble hem 'evet'çiler hemde 'hayır'cılar kendi yaptırımlarını halkımıza sunmak üzere şehir şehir gezip propoganda yapıyorlar. Bizde oy kullanacak insanlar olarak bu propogandaları gerek canlı gerekse medya üzerinden ister istemez takip etmekteyiz haklı olarak.

Yaklaşık 2-3 gündür ana haber bültenlerinde gözüme çok çarpıcı bi durum çarptı.Alında bu durum çoğu insan tarafından çokda önemli olmasa da benim ilgi alanım olduğu için direk kulağıma bu sözcük vurgu yapmakta. Peki ne bu kelime ? Evet, tabiki de GEN :) 

Başbakan halka yaptığı konuşmalarda insanlara kendi yaptıkları işlerin yanlış olmadığını göstermek yada kanıtlamak için hep şu cümleyi kuruyor. ' Bu bizim GEN'imizde yok.' Bu durum beni etkilemedi değil tabiki de. Aslında etkili olmasının asıl sebebi benim moleküler genetiğe ilgili olmamdan zannediyorum. Fakat başbakanın bu kadar sık kullanmayı yeğlediği bu kelimeye , kendisi bilim adına bu kadar önem veriyor mu acaba! ?

Şu sıralar dünya çapında en önemli araştırma konuları sizlerinde bildiği gibi genetik üzerine yapılmaktadır. Ne yazık ki bilime verilen önemin fazla gösterilip az olduğu Türkiye'mizde keşke bu alanda yapılan çalışmalar daha önem kazanıp,daha fazla yapılsa da  bizde gerek Başbakanın gerek böyle konuşan insanların genlerini inceleyip doğruluğunu saptayabilsek. :)

Burada yazının amacı aslında genbilim araştırmalarının Türkiye'de yaygın olmadığını göstermek olsada, bu durumun devlet büyüklerinin farkında olmaması... ve sanki bu alanda çok gelişmiş ve kendimizi göstermiş gibi bunu hep kullanmamız.

Umarım gelişen Türkiye üniversitelerinde bunun gibi çalışmalar hız kazanır ve gerekli önemi görür diyelim...
Nice 'GEN' li  günlere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sen mi? , ben mi? , GEN mi ...

sen mi? , ben mi? , GEN mi ...
%1lik fark olsada... ne denebilir ki?

Followers

Flickr